Rośliny strączkowe.

Rośliny strączkowe – w strąkach są nasiona

Rośliny strączkowe.

Rośliny strączkowe są to rośliny z rodziny motylkowatych o dużych nasionach, uprawiane jako rośliny pastewne i jadalne. Te jednoroczne rośliny, wytwarzające strąki – zwane kiedyś były mięsem dla biedaków. Spożywano je bardzo często i w dużych ilościach. Należą do nich: groch, fasola, bób, soczewica, ciecierzyca, soja.

Groch i fasola

Nie ma takiego ogródka, gdzie nie rosłyby rośliny strączkowe. Groch i fasolę sieje się od lat, siały te rośliny nasze babcie, siejemy i my. Te wspaniałe groszki i fasolki zdominowały nasze menu. Pojawiają się na naszym stole pod różną postacią. Nie ma kuchni, gdzie nie było by słoiczków wypełnionych tymi nasionami.

Wspomnienie smakowe z dzieciństwa

Pamiętam jak moja mama gotowała zupę fasolową, po ugotowaniu fasoli odkładała jej troszeczkę do miseczki i dodawała łyżeczkę masła. To była poezja smaku, coś przepysznego, a zarazem prostego. Jadłam to danie z apetytem, choć nie wiedziałam tego, że ……………………..

Właściwości grochu i fasoli

Nasiona grochu i fasoli zawierają dużo białka roślinnego, które obniża zawartość tłuszczu we krwi. Białko grochu i fasoli wzmacnia serce, przeciwdziała zawałowi oraz zapobiega chorobie niedokrwiennej. Osoby, które spożywają dużo: mięsa, ryb, jaj i produktów zbożowych, szczególnie powinny w swojej diecie uwzględnić groch i fasolę, pozwoli to zachować równowagę kwasowo-zasadową organizmu. Te wspaniałe nasiona zmniejszają wydzielanie kwasów żołądkowych, są doskonałe dla osób, które cierpią na zgagę i nadkwasotę. Powinniśmy spożywać groch i fasolę w profilaktyce osteoporozy. Zaopatrywanie naszego organizmu w groch i fasolę, zapobiega chorobom takim jak miażdżyca i nadciśnienie.

A co z naszym układem nerwowym?

Lecytyna znajdująca się w nasionach, bardzo korzystnie wpływa na tkankę nerwową oraz mózg, przez co poprawia  naszą pamięć i koncentrację. Szczególnie polecana jest osobom w starszym wieku dla lepszej pracy mózgu. Korzystajmy z naturalnych składników a nie z tabletek.

Witaminy

Kwasy tłuszczowe zawarte w grochu i fasoli pomagają rozpuszczać witaminy, które właśnie w tłuszczach się rozpuszczają, czyli witaminy: A, D, E, K, dzięki czemu są one w pełni przyswajalne przez organizm.

Ważna i przydatna informacja

Groch i fasola to warzywa ciężkostrawne, które powodują gazy i wzdęcia, dzieje się to za sprawą dużej ilości siarki i twardej skórki. Możemy jednak sobie z tym poradzić, co robimy? Nasiona umieszczamy w garnku z wodą i zostawiamy na kilka minut, następnie wodę doprowadzamy do wrzenia. Odlewamy wodę od nasion i zalewamy nową wodą i gotujemy. Problem już jest rozwiązany, nie mamy się czego obawiać, wybierając się na przykład na randkę.

Bądźmy fanami grochu i fasoli

Spożywajmy nasiona tych roślin – są one smaczne i zbawienne dla naszego organizmu, zawierają one dużo wspaniałych składników, które nasz organizm wie, jak wykorzystać. Niech zawładnie nami groszkowo-fasolkowe szaleństwo, zwłaszcza, że groch i fasolę możemy wykorzystać do przygotowania bardzo wielu potraw.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.